سمعک سپهر
مشاوره تلفنی

۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۴۷

7 راه آشنایی با سمعک نامرئی + راهنمای جامع خرید سمعک نامرئی!!

آشنایی با سمعک نامرئی | هر آنچه باید درباره سمعک نامرئی بدانید!

سمعک نامرئی” یا Invisible In Ear Hearing aid به نوعی سمعک اشاره دارد که تقریبا هیچ دید ظاهری روی گوش ندارد. سمعک‌های مرسوم معمولاً قابل دیدن هستند و پشت یا داخل گوش قرار می‌گیرند. با این حال، پیشرفت‌ در تکنولوژی منجر به توسعه سمعک‌هایی شده است که بسیار کوچک‌تر بوده و کمتر دیده می‌شوند،

به طوری که به سختی قابل تشخیص هستند. در ادامه این مطلب از سمعک سپهر با سمعک نامرئی، انواع آن و راهنمای جامع خرید سمعک نامرئی آشنا می‌شوید.

سمعک نامرئی چیست؟

سمعک نامرئی در کانال گوش (IIC) حتی کوچک‌تر از مدل‌های CIC و ITC هستند. طراحی شده‌اند تا در عمق کانال گوش قرار گیرند و به طور کامل نامرئی باشند. در اصل این نوع سمعک، بیشتر به عنوان سمعک نامرئی شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است که هرچند سمعک‌های نامرئی متنوع هستند، اما ممکن است برای همه انواع کم شنوایی مناسب نباشند. محدودیت اندازه این دستگاه‌ها می‌تواند بر توانایی تقویت برای کم شنوایی های شدید‌تر تاثیر بگذارد. توصیه می‌شود با یک ادیولوژیست مانند متخصصین کلینیک شنوایی سنجی سپهر رشت مشورت کنید تا بهترین سمعک نامرئی برای شما بر اساس نیازهای خاص و میزان کم شنوایی خودتان تعیین شود.

مطرح‌ترین برندهای سمعک نامرئی

Starkey

استارکی مجموعه‌ای از سمعک‌های نامرئی را ارائه می‌دهد، از جمله مدل‌های کاملاً در گوش (CIC) و نامرئی در کانال گوش(IIC) آن‌ها به دلیل فناوری پیشرفته و کیفیت خوبشان شناخته می‌شوند.

1. Phonak : فوناک برای راه‌حل‌های شنوایی نوآورانه‌اش شناخته می‌شود، از جمله مدل‌های در کانال گوش (ITC) و نامرئی در کانال گوش (IIC). آن‌ها همچنین بر ظرافت و عملکرد بالا تمرکز دارند.

2. Oticon : اتیکون مجموعه‌ای از سمعک‌های کوچک و نامرئی را ارائه می‌دهد، از جمله گزینه‌های در کانال گوش (ITC) و نامرئی در کانال گوش (IIC).

آن‌ها بر روی ویژگی‌های کیفیت طبیعی صدا و اتصال‌ات بلوتوثی تأکید دارند.

Widex .3 : ویدکس مجموعه‌ای از سمعک‌های نامرئی را ارائه می‌دهد، از جمله کاملاً در گوش (CIC) و در کانال گوش (ITC). دستگاه‌هایشان معمولاً فناوری پیشرفته و اتصال بی‌سیم را در بر می‌گیرند.

4. (Signia (siemens : سمعک سیگنیا یا زیمنس سابق سمعک‌های نامرئی و غیرقابل دیدی را ارائه می‌دهد، مانند مدل‌های کاملاً در گوش (CIC) و در کانال گوش (ITC). سمعک برند سیگنیا به دلیل تمرکز بر راحتی کاربر و کیفیت صدای بالا شناخته می‌شوند.

Resound .5 : ریساند سمعک‌هایی با ابعاد  کانال گوش (CIC) و نامرئی در کانال گوش (IIC) تولید می‌کند. آن‌ها بر روی ویژگی‌های بلوتوثی و تجربه‌های شنیداری در محیط های پر سر و صدا تأکید دارند.

6. Unitron : یونیترون مجموعه‌ای از سمعک‌های مخفی را ارائه می‌دهد، از جمله داخل کانال گوش (CIC) و نامرئی در کانال گوش (IIC). طراحی کاربر پسند و زیبا، شاخصه سمعک‌های یونیترون است.

عوامل موثر بر قیمت سمعک نامرئی

قیمت سمعک‌های نامرئی تحت تأثیر چندین عامل قرار می‌گیرد که شامل موارد زیر می‌شود:

برند و مدل : برندهای مختلف، مدل‌های متفاوتی از سمعک‌ نامرئی با سطوح مختلف فناوری و ویژگی‌ها ارائه می‌دهند. برندهای پریمیوم یا مدل‌هایی با فناوری پیشرفته احتمالاً هزینه بیشتری دارند.

سطح فناوری : سمعک‌ها با سطوح مختلف فناوری عرضه می‌شوند که از ساده تا پیشرفته متغیر است. فناوری پیشرفته معمولاً ویژگی‌هایی مانند کاهش نویز، میکروفون‌های جهت‌ دار، اتصال بی‌سیم و غیره را شامل می‌شود که ممکن است به افزایش هزینه‌ها کمک کند.

ویژگی‌ها و عملکرد : ویژگی‌هایی مانند اتصال بلوتوثی، باتری شارژی، سازگاری با برنامه‌های تلفن همراه و پوشاننده های وزوز گوش از جمله ویژگی های سمعک ها هستند که در قیمت آن تاثیر دارند

سمعک های ساختنی : سمعک‌های سفارشی‌سازی شده که به شکلی کاملاً مناسب با شکل گوش شما و نیازهای خاص شنوایی‌تان ساخته می‌شوند، ممکن است از گزینه‌های استاندارد گران‌تر باشند.

درجه اختلال شنوایی : شدت و نوع کم شنوایی شما یکی از عواملی است که می‌تواند بر پیچیدگی فناوری مورد نیاز در سمعک تأثیر بگذارد.

گارانتی و پشتیبانی : بامروزه  سمعک‌ها با گارانتی‌های گسترده و خدمات پشتیبانی مداوم همراه هستند که می‌تواند بر کل هزینه تأثیر بگذارد.پوشش بیمه: معمولا بسیاری از بیمه ها قسمتی از هزینه سمعک‌ها را پوشش می دهند با این حال، پرداخت هر بیمه متفاوت است

سمعک نامرئی برای چه کسانی مناسب است؟

آشنایی با سمعک نامرئی
آشنایی با سمعک نامرئی

اگرچه سمعک‌های نامرئی می‌توانند گزینه‌ی عالی برای بسیاری از افراد باشند، اما ممکن است برای همه مناسب نباشند. کاندیداتوری سمعک نامرئی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان کم شنوایی، شکل و ابعاد کانال گوش، سبک زندگی، ترجیحات و نیازهای خاص هر فرد و…

۱. میزان کم شنوایی:

سمعک‌های نامرئی عموماً برای کم شنوایی هاب خفیف تا متوسط ساخته شده‌اند. برای افرادی با اختلال شنوایی شدید یا عمیق، سمعک‌های پشت گوش (BTE) یا سمعک‌های  رسیور در کانال (RIC) با توانایی بیشتر ممکن است موثرتر باشند.

۲. اندازه و شکل کانال گوش :

اندازه و شکل کانال گوش هر فرد می‌تواند بر تناسب و راحتی سمعک‌های نامرئی تأثیر بگذارد. کانال‌های گوش کوچک یا به شکل غیر معمول ممکن است برای این سمعک ها مناسب نباشند.

۳. توانایی انجام کار های ظریف :

برخی از سمعک‌های نامرئی بسیار کوچک هستند و ممکن است در مدیریت و گذاشتن در گوش دچار دشواری شوند. افرادی که محدودیتی در  انجام کارهای ظریف دارند، مانند افراد مسن یا کسانی با برخی از شرایط پزشکی، ممکن است در مدیریت این سمعک‌ها مشکل داشته باشند.

۴. نگهداری و مراقبت :

سمعک‌های نامرئی که در عمق کانال گوش قرار می‌گیرند، ممکن است به علت نزدیکی به پرده گوش، نیاز به تمیز کاری دقیق‌تر و مراقبت بیشتر داشته باشند.

۵. فناوری سمعک های نامرئی :

اگرچه سمعک‌های نامرئی به طرز قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند، اما برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌ مانند اتصالات بلوتوثی ممکن است هنوز در این سمعک ها فعال نشده باشد

۶. اتصالات و ویژگی‌ها :

اگر به اتصال بی‌سیم، یکپارچگی با برنامه‌های تلفن همراه یا دیگر ویژگی‌های پیشرفته نیاز دارید، حتماً قبل از اقدام به خرید سمعک این موارد را بررسی کنید

۷. مشاوره با شنوایی شناس :

یک شنوایی شناس یا ادیولوژیست حرفه‌ای می‌تواند نیازهای شنوایی، آناتومی گوش و سایر عوامل را ارزیابی کرده و مناسب ترین سمعک را برای شما توصیه کند. برای مثال ممکن است سمعک‌های ریک یا پشت گوشی گزینه بهتری برای شما باشدجهت دریافت نوبت ویزیت شنوایی سنجی با کلینیک سمعک سپهر در رشت تماس بگیرید.

برای مشاوره درباره خرید و اطلاع از قیمت سمعک نامرئی با کلینیک شنوایی سنجی و سمعک سپهر در رشت تماس بگیرید.

خرید سمعک نامرئی از کلینیک شنوایی سنجی سپهر رشت

سمعک های نامرئی به این دلیل که قابل رویت نیستند، مورد توجه بسیاری از افراد کم شنوا قرار گرفته اند. اگر شما به دنبال مدل‌های هوشمند آن ها هستید، جهت مشاوره رایگان خرید سمعک می‌توانید با کلینیک شنوایی سنجی سپهر تماس بگیرید.

سوالات متداول

سمعک نامرئی چیست؟

سمعک نامرئی نوعی سمعک داخل گوشی کوچک است که دید ظاهری چندانی روی گوش کاربر ندارد. این سمعک‌ها معمولاً در عمق کانال گوش قرار میگیرند.

سمعک‌های نامرئی چگونه کار می‌کنند؟

سمعک‌های نامرئی به طرز مشابهی با سایر انواع سمعک‌ها کار می‌کنند. آنها صدا را از طریق میکروفون دریافت کرده، صدا را با استفاده از فناوری دیجیتال پیشرفته پردازش می‌کنند و سپس صدای تقویت شده را از طریق یک بلندگو یا رسیور به گوش منتقل می‌کنند

سمعک‌های نامرئی برای چه افرادی مناسب هستند؟

سمعک‌های نامرئی در کل برای افرادی با کم شنوایی خفیف تا متوسط که ظاهر سمعک برای آنها اهمیت دارد، مناسب تر است. با این حال عوامل دیگری مانند سن، نیاز های شنیداری، توانایی انجام کار های ظریف و… نیز در کاندیداتوری سمعک های نامرئی تاثیر دارند.

سمعک‌های نامرئی دارای ویژگی‌های پیشرفته هستند؟

بله، بسیاری از سمعک‌های نامرئی ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند کاهش نویز، مدار پوشاننده وزوز گوش، کنترل از طریق برنامه تلفن همراه و… دارند

هزینه سمعک‌های نامرئی چقدر است؟

هزینه سمعک‌های نامرئی بر اساس عواملی مانند درجه و نوع کم شنوایی، برند، مدل، سطح فناوری و ویژگی‌ها متغیر است.

آیا استفاده از سمعک‌های نامرئی راحت است؟

راحتی ممکن است از شخصی به شخص دیگر متغیر باشد. برخی افراد که تجربه انجام کار های ظریف را دارند به راحتی از سمعک استفاده میکنند در حالی که بعضی افراد نیاز به چند روز زمان داشته باشند تا بتوانند از سمعک های نامرئی استفاده کنند

آیا سمعک‌های نامرئی نیاز به مراقبت خاصی دارند؟

آیا سمعک‌های نامرئی نیاز به مراقبت خاصی دارند؟سمعک‌های نامرئی که در عمق کانال گوش قرار می‌گیرند، ممکن است به دلیل نزدیکی به پرده گوش، نیاز به تمیز کاری و مراقبت دقیق‌تر داشته باشند. تمیزکاری منظم برای حفظ عملکرد بهینه آنها ضروری است.

ویزیت در منزل

این موضوع اجتناب ناپذیر است که گاهی اوقات به دلایلی از جمله کهولت سن، محدودیت‌های کرونا، بیماری، مشکلات تردد و… امکان مراجعه حضوری به کلینیک وجود نداشته باشد. به همین دلیل کارشناسان ما در کلینیک سپهر آماده ارائه خدمات تخصصی در منزل می باشند .

ویزیت در منزل شامل خدمات زیر است :

  • ارزیابی تخصصی شنوایی
  • مشاوره و تجویز سمعک
  • قالب گیری از گوش

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت برای تجویز سمعک در منزل با ما تماس بگیرید