سمعک سپهر
مشاوره تلفنی

۰۱۳-۳۲۱۲۵۹۴۷

سمعک داخل گوشی یا CIC چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سمعک داخل گوشی یا CIC چیست؟

سمعک داخل گوشی (یا Completely In Ear) یک نوع سمعک است که به طور کامل یا جزئی داخل کانال گوش قرار می‌گیرد. این نوع سمعک به طور معمول کوچک‌تر و ظریف‌تر از سمعک‌های بزرگ‌تر که پشت گوش قرار می‌گیرند (BTE – Behind-The-Ear) است و ظاهری ظریف‌تر و زیباتر دارد. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های این سمعک و نکات آن آشنا شوید، این مطلب از سایت سمعک سپهر رشت را تا انتها و با دقت مطالعه کنید.
 

کلیات سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی برای افرادی که مشکلات شنوایی ملایم‌ تا متوسط دارند مناسب است. برای ساخت این سمعک‌ها معمولاً نیاز به قالب گیری از گوش است تا سمعک به خوبی در گوش قرار گیرد.
به علاوه، سمعک‌های داخل گوشی معمولاً دارای قابلیت‌هایی مانند کاهش نویز و تنظیمات صدا هستند که به کاربر امکان بهینه‌سازی تجربه شنوایی خود را می‌دهند. با این حال، برای استفاده از هر نوع سمعک، بهتر است با متخصص یک کلینیک شنوایی سنجی در رشت مانند کلینیک سپهر تماس بگیرد. به این شکل، بهترین نوع سمعک بر اساس نیازها و شرایط شما مشخص شود.

انواع سمعک CIC یا داخل گوشی کدامند؟

به طور کلی سمعک ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:
  • داخل گوشی (In-The-Ear – ITE)
  • پشت گوشی (Behind-The-Ear – BTE).

خود سمعک های داخل گوشی انواع مختلفی دارند که به برخی از آن ها مپردازیم:

۱. سمعک های نامرئی ( Invisible-In-Canal- IIC): سمعک های IIC کوچک ترین و ظریف ترین سمعک موجود در جهان هستند و کاملاً در عمق کانال گوش قرار می‌گیرد به گونه‌ای که آنها را باید با کشیدن یک بند باریک خارج کرد.
این سمعک ها برای همه افت های شنوایی کاربرد ندارد و فقط کم شنوایی های خفیف تا متوسط را پوشش می‌دهد.
۲. سمعک‌های کاملاً در گوش (Completely-In-The-Canal – CIC): این نوع سمعک‌ها به طور کامل در کانال گوش قرار می‌گیرند و از دید دیگران به‌راحتی قابل تشخیص نیستند. بسیار کوچک و ظریف هستند و به عنوان یکی از پنهان‌ترین انواع سمعک‌ها شناخته می‌شوند.
۳. سمعک‌های در گوش (In-The-Canal – ITC): این نوع سمعک نیز در کانال گوش قرار می‌گیرند، اما نسبت به CIC بزرگتر هستند و به علت اندازه بزرگتر، برخی قابلیت های اضافه‌تر  مانند ارتباطات بلوتوثی با گوشی های هوشمند را به کاربر ارائه می‌دهند.
۴. سمعک‌های نیمه در گوش (In-The_Ear – ITE): این نوع سمعک نیز به طور جزئی در کانال گوش قرار می‌گیرند و برخی بخش‌های خارجی گوش را نیز پوشش می‌دهند. این نوع سمعک‌ها معمولاً برای مشکلات شنوایی متوسط تا شدید مناسب هستند.
 

ویزیت در منزل

این موضوع اجتناب ناپذیر است که گاهی اوقات به دلایلی از جمله کهولت سن، محدودیت‌های کرونا، بیماری، مشکلات تردد و… امکان مراجعه حضوری به کلینیک وجود نداشته باشد. به همین دلیل کارشناسان ما در کلینیک سپهر آماده ارائه خدمات تخصصی در منزل می باشند .

ویزیت در منزل شامل خدمات زیر است :

  • ارزیابی تخصصی شنوایی
  • مشاوره و تجویز سمعک
  • قالب گیری از گوش

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت برای تجویز سمعک در منزل با ما تماس بگیرید